וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלכם: 5 חידושים מרתקים בתחום הבתים החכמים

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

30.7.2019 / 10:34

מקרר שהופך את רשימת הקניות למיותרת, מערכת חכמה להפצת ניחוח טוב בבית ומראה שתעדכן אתכם בנוגע למצב התנועה. אלו הם המכשירים שיהפכו את הבית שלכם מחכם, לגאון

דמיינו את התרחיש הבא: סיימתם עוד יום עבודה ארוך ומתיש, נכנסתם למכונית ואתם נמצאים בדרך הביתה. הבית אמנם ריק מאדם, אך בזמן שאתם נמצאים על הכביש, המזגן נדלק ומתחיל לקרר את החלל לקראת שובכם. מספר דקות לפני שאתם מגיעים ליעדכם, הקומקום החשמלי מתחיל לחמם את המים לקפה וברגע שאתם נכנסים הביתה, האורות בסלון נדלקים באופן אוטומטי. שתי דקות לאחר מכן, מכונת הכביסה מודיעה לכם שהיא בדיוק סיימה מחזור כביסה ושאתם מוזמנים להעביר את הבגדים למייבש.

עד לפני לא יותר מדי זמן, כל זה היה מתאים יותר לתסריט של סרט מדע בדיוני עתידני. אך כיום, מדובר במציאות שמהווה את מנת חלקם של יותר ויותר אנשים בישראל. מדי שנה אנחנו נחשפים לחידושים מרתקים בתחום הבתים החכמים. את חמשת המעניינים ביותר שבהם, תמצאו במאמר שלפניכם.

1 - תאכל מהר, הקוטג' עומדת להתקלקל

ב-2017 הוצג לראשונה המקרר החכם של חברת LG, בתערוכת האלקטרוניקה שמתקיימת מדי שנה בלאס וגאס. Smart InstaView, הגיע עם מספר תכונות חדשניות, כשבין היתר הדלת השחורה שלו הופכת לשקופה כאשר מקישים עליה קלות פעמיים (זהו למעשה מקור השם לשמו של המקרר). בנוסף, הוטמעה במקרר העוזרת האישית של אמזון, אלכסה, שהפכה את החיים של כולנו להרבה יותר קלים.

המקרר מאפשר לנו לחפש מתכונים, לשמוע מוזיקה, להזמין כל מה שאנחנו צריכים מאמזון, לנהל רשימת קניות מסודרת ומעודכנת ולעקוב אחרי המלאי הנמצא בקירור: המשתמשים יכולים להזין את תאריכי התפוגה של המוצרים השונים ולקבל תזכורות כל אימת שהתוקף של מוצר כזה או אחר צפוי לפוג בקרוב. כל זה בפקודת קוליות בלבד ומבלי להשתמש בידיים כלל.

ומה קורה אם יוצאים לקניות ושוכחים את הרשימה בבית? הודות לעדשה רחבת הזווית המותקנת במקרר, פשוט מסתכלים דרך הסמארטפון על המוצרים הנמצאים בו בזמן אמת.

2 - ציוץ ציפורים בשירותים

אם חשבתם שיש משהו מוזר בחיבור בין אלכסה למקרר הביתי, חכו שתפגשו את Kohler Numi 2.0: האסלה המתקדמת בעולם, שהושקה בתחילת 2019. מעבר לכך שמדובר באסלה שנראית כאילו הגיעה מהעתיד הרחוק, האסלה המהפכנית של החברה האמריקאית הוותיקה, מציגה שלל חידושים מדליקים. כך לדוגמה, המשתמש יכול לשלוט על טמפרטורת המושב בפקודה קולית בלבד, המושב מתרומם גם כן מבלי שתצטרכו להשתמש בידיים ואם כל זה לא מספיק, אלכסה תאפשר לכם להאזין למשל לציוץ ציפורים נעים בזמן שאתם מפיקים רעשים קצת פחות נעימים.

כמו כן גם הדחת המים מתבצעת ללא שימוש בידיים וכנ"ל לגבי הפעלת הבידה המובנה במושב. האסלה מאובזרת בנוסף במחמם מיוחד לרגליים, במערכת נטרול ריחות מתקדמת ובמנגנון חכם המתאים את עוצמת התאורה לשעות היממה. בנוסף לרמקולים איכותיים ולכל הפינוקים שרק ניתן לדמיין, Kohler Numi 2.0 מגיעה גם עם תג מחיר דמיוני של 7,000 דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ניהול נכסים וועדי בתים - מי צריך את כאב הראש הזה?!

בשיתוף זאפ דפי זהב

3 - מראה, מראה שעל הקיר, את החכמה בכל העיר

ברשותכם נשאר בתחומי חדר הרחצה ונכיר את המראה החכמה של Capstone Connected Home. המראה החדשנית נראית במבט ראשון כמראה פשוטה ולא מתוחכמת במיוחד. אך ברגע ש"מעירים" אותה, מגלים פלא טכנולוגי של ממש.

המראה מופעלת באמצעות פקודה קולית שכן היא מצוידת בגוגל אסיסטנט, העוזרת הווירטואלית של גוגל. לפיכך ניתן לברר באמצעותה מה יהיה מזג האוויר, מה מצב התנועה, מה חדש בפייסבוק ואפילו לצפות באיזה סרטון חתולים נחמד ביוטיוב. כל זה בזמן שמצחצחים שיניים בבוקר.

בנוסף המראה מתפקדת גם כמסך מגע ומאובזרת במקלדת מובנית. סך הכול המערכת מסוגלת לזהות שישה קולות שונים וכך לספק לכל דייר את המידע הרלבנטי אליו באופן אישי. נכון לכתיבת שורות אלה, המראה מגיע בגודל אחד בלבד (22X19אינץ') אך בעתיד (ואפילו בעתיד הקרוב) צפויים להגיע לשוק דגמים בגדלים נוספים. יש למה לצפות!

4 - ריח הדרים בכל החדרים

הבית שלכם יכול להיות החכם בעולם. אך מה זה שווה אם הוא לא מריח מדהים? אם אתם מסכימים, אז הכירו את Airia, מבית Procter & Gamble: המערכת החכמה שתדאג לבשם לכם את הבית. Airia מפיצה טיפונות זעירות של תמיסות מבושמות בהתאם להגדרות שתקבעו עבורה. בין היתר באפשרות המשתמשים להגדיר את סוג הניחוח, את עוצמת הניחוח ואת תדירות ותזמון הפצת הנוזל המבושם. אלכסה של אמזון שולבה גם ב-Airia כך שבאפשרותכם לשלוט באופן מלא גם במערכת הריחנית הזו, באמצעות פקודות קוליות בלבד.

5 - מנעול ומצלמה במוצר אחד: איך לא חשבו על זה קודם?

חברת Altro, השיקה השנה (2019) מוצר חדשני, המשלב בין מנעול חכם לעינית מתקדמת. Altro Smart Lock מאפשר לכם לשוחח עם האדם שעומד במפתן הדלת שלכם, בין אם אתם נמצאים בעבודה, ברכב או אפילו בחו"ל. המנעול החדש לא מופעל באמצעות מפתח אלא באמצעות קוד סודי שיש להקליד. ניתן לתפעל אותו מרחוק עם חיבור Wi-Fi או Bluetooth ולפני שתשאלו, נגלה לכם שהמערכת ניתנת לתפעול הן באמצעות גוגל אסיסטנט והן באמצעות אלכסה של אמזון.

בנוסף המנעול החכם מצויד בחיישן תנועה רגיש: ברגע שמזוהה תנועה סמוך לדלת, מתחילה הקלטת וידאו באופן אוטומטי והסרטון עולה ישירות לענן. המערכת גם שולחת התרעה לטלפון החכם כל אימת שמישהו מצלצל בפעמון, כדי שתוכלו תוך שנייה וחצי לצפות בו בזמן אמת באמצעות האפליקציה הייעודית ואפילו לשוחח איתו (אם מתחשק לכם). מעבר לזה, ניתן לתכנת את המערכת כך שתינעל אוטומטית לאחר שתיכנסו הביתה ותסגרו את הדלת. אמנם המערכת לא מספקת עדיין

כמה עולה להתחכם?

נכון להיום קל מתמיד להפוך בתים לחכמים. עם זאת, לא אחת מדובר בפרויקט שעלותו גבוהה מאוד. עלות הפרויקט מושפעת בעיקר ממספר וסוג המערכות שאתם מעוניינים להתקין. אם לדוגמה חשוב לכם בעיקר לשלוט על המזגן וגופי התאורה מרחוק אבל כל השאר פחות מעניין אתכם, יתכן בהחלט שתצטרכו להיפרד מפחות מ-10,000 שקלים.

לעומת זאת אם תרצו לשדרג את מערכת האבטחה, "להחכים" את המטבח ולהתחדש במראה החכמה שתעדכן אתכם בנוגע למזג האוויר מדי בוקר, קחו בחשבון שעלות הפרויקט יכולה להרקיע לשחקים ולעמוד על עשרות אלפי שקלים ואפילו הרבה יותר מכך. בדפי זהב, תמצאו מגוון רחב של חברות העוסקות בהתקנה של מערכות לבתים חכמים, שישמחו לעניין אתכם בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם, בהתאם לצרכים האישיים ומסגרת התקציב שלכם. אז הרבה בהצלחה ושיהיה לכם יום חכם!

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully