וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל בעיה יש פתרון: כך תתחזקו בקלות את מדיח הכלים שלכם

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

31.7.2019 / 12:20

קניתם מדיח כלים והשארתם מאחור את כאבי הגב והוויכוחים לגבי מי ישטוף? אל תשכחו לתחזק את המדיח היטב באופן שוטף, כדי שלא יתקלקל ותיאלצו לחזור לקרצף בעצמכם. כך תעשו זאת נכון

מדיח כלים. ShutterStock
אם תקפידו לעמוד בכללים, תצמצמו משמעותית את הסיכון לתקלות/ShutterStock

קיבלתם החלטה גורלית ומשדרגת איכות חיים - וקניתם מדיח כלים חדש? ברכות חמות! כדי שהמדיח יפעל היטב לאורך זמן ולא יזדקק לביקורים דחופים ויקרים של טכנאי, ביקשנו מ"יוסי הטכנאי שלך" לרכז עבורכם רשימת "כללי זהב". אם תקפידו לעמוד בכללים, תצמצמו משמעותית את הסיכון לתקלות.

שאריות מזון - מחוץ לתחום

בניגוד לתפיסה המקובלת, אי אפשר להכניס את הכלים המלוכלכים למדיח "כמו שהם". יש להקפיד לנקות את הצלחות באופן בסיסי, לפני הכנסתן למדיח, משאריות אוכל גס כגון: אורז, פתיתים, חרצני זית או גרעיני לימון.

הסיבה לכך היא ששאריות המזון שנדבקו לצלחות מצטברות סביב המסנן של המדיח, ולאורך זמן הן יגרמו לסתימה של המדיח. אין בעיה בכך שיישארו כתמי מזון על הצלחת, אבל הבעיה מתחילה כאשר אתם מתעצלים ומשאירים שאריות מזון מוצק, שנתקעות במשאבה במכשיר, ומונעות מהמים להתנקז החוצה.

ערימת כלים מלוכלכים בכיור.. ShutterStock
יש להקפיד לנקות את הצלחות באופן בסיסי, לפני הכנסתן למדיח/ShutterStock

טבליות ייעודיות למדיח, לא סבון כלים

טעות נפוצה, שבמקרים רבים תגרום לכם להתקשר בסופו של דבר לטכנאי מדיח כלים בזעקות שבר, היא שימוש בסבון כלים רגיל - ולא בטבליות ייעודיות למדיח.

שימו לב: השימוש בסבון כלים רגיל גורם להצפת סבון ומים במדיח. טעות נוספת שעלולה להציף את המדיח בסבון היא שימוש ב-2 טבליות במקום בטבלייה אחת. אין צורך להשתמש ביותר מטבלייה אחת לניקוי בכל הפעלה של המדיח. בהקשר זה, כל המרבה בטבליות - הרי זה לא משובח.

הפעלת מדיח ריק מדי חצי שנה

הקפידו להפעיל את המדיח בכל חצי שנה ללא כלים, בתוספת חומר ניקוי מיוחד, המיועד לניקיון כללי של המדיח, הדואג להברקה ולהסרת לכלוך ואבנית, המצטברים לאורך זמן. אפשרות נוספת היא לבצע את אותה פעולה, ובמקום חומר ניקוי ייעודי, להשתמש במלח לימון (בדומה לדרך בה מנקים מכונות כביסה או קומקומים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לפני שאתם יוצאים להרפתקה כדאי שתתכננו איך לסחוב הכול נכון

בשיתוף זאפ דפי זהב
מדיח כלים. ShutterStock
הקפידו להפעיל את המדיח בכל חצי שנה ללא כלים, בתוספת חומר ניקוי מיוחד/ShutterStock

בעיות השקיה: נקו את ה"ממטרות"

בכל מדיח כלים יש "ממטרות" - זרועות רסס, המפזרות את המים בצורה אחידה וטובה על הכלים המלוכלכים, עד לניקיונם. אחת למספר הפעלות של המדיח, יש לשלוף את הממטרות ממקומן, ולנקות את הלכלוך שהצטבר בחורי ההתזה הקטנים. מומלץ לעשות זאת עם קיסם או סיכה.

התניעו את המדיח מדי פעם

מומלץ מאוד להפעיל את המדיח לפחות פעם אחת בשבועיים. אם לא תפעילו את המדיח באופן מינימלי, קיים סיכון שבדומה למנוע במכונית - המדיח יפסיק לפעול. לכן, גם אם לא מצטברות כמויות משמעותיות של כלים, חיוני להפעיל את המדיח מעת לעת, רק כדי לשמור על כשירות.

ניקוי פילטרים

יש לנקות את הפילטר של המדיח עצמו. בנוסף, גם ניקוי הפילטר של המשאבה ימנע סתימות והזמנה מיותרת של טכנאי עבור החלפים. כל מה שעליכם לעשות: לפתוח את שני החיבורים של ברז המדיח, ולנקות את הפילטרים, העלולים להיסתם כתוצאה מהצטברות אבנית או לכלוך אחר.

מדיח כלים. ShutterStock
מומלץ מאוד להפעיל את המדיח לפחות פעם אחת בשבועיים/ShutterStock

מתי בכל זאת להזמין טכנאי?

גם אם תקפידו לשמור על המדיח ולבצע את פעולות הניקיון והתחזוקה בדקדקנות, עדיין עלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות, שאינן תלויות בכם.

לכן, אם המים לא יורדים, על אף "ניקיון הפסח" היסודי שהמדיח עבר בשבוע שעבר, מדובר ככל הנראה בסימן לתקלה רצינית, המחייבת הזמנת איש מקצוע. באופן דומה, יש להזמין בהקדם טכנאי גם במצבי נזילות, כשהמדיח כלל אינו נדלק או כשהמדיח אינו מחמם את המים. במקרים אלה, קיים גם סיכון לקצר חשמלי או בלאי של המנוע.

לסיכום: אם אתם רוצים שמדיח הכלים ישרת אתכם לאורך זמן, חיוני להקפיד על שגרת טיפולי תחזוקה פשוטים, שאינם מחייבים הזמנת טכנאי. במקרה שנוצרה תקלה משמעותית, יש להזמין טכנאי.

יוסי יעקובוב, הבעלים של חברת "יוסי הטכנאי שלך", מספק שירותי תיקונים מקצועיים למגוון רחב של מוצרי חשמל ביתיים (ובכלל זה תנורים, מקררים, מדיחי כלים ומכונות כביסה) בכל אזור גוש דן ומרכז הארץ.

לאתר דפי זהב

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • מדיח כלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully