וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת הניקיון של הבית: המדריך השלם לשימוש בשואב האבק שלכם

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

6.10.2019 / 14:46

רוצים לשמור על דירה נקייה? הגב נשבר מרוב ניקיונות מתישים? שואבי אבק יסייעו לכם להגיע לפינות רחוקות וצרות, מתחת לספה ומאחורי הארון. מהם היתרונות והחסרונות של כל סוגי שואבי האבק? הכנו לכם את המדריך השלם עם כל התשובות

אישה שואבת שטיח. ShutterStock
שואב אבק איכותי ומתוחזק, בהחלט עשוי להפוך את חייכם לקלים ופשוטים יותר/ShutterStock

שמירה על בית נקי מאבק נחשבת משימה כלל לא פשוטה. עם זאת, קיים מכשיר המשמש מזה שנים ארוכות "כוח עזר" רציני, בקרב מול האבק והלכלוך המצטברים. שואב אבק איכותי ומתוחזק, בהחלט עשוי להפוך את חייכם לקלים ופשוטים יותר. כדי לדעת באיזה סוג שואב אבק כדאי לבחור ואיך לשמור עליו לאורך זמן, הכנו בשבילכם מדריך מפורט לסוגי שואבי אבק הקיימים בשוק.

איך בוחרים שואב אבק?

שואב נגרר (צילינדר)

על אף שבשנים האחרונות, עם כניסת השואבים החדישים והרובוטים, שואב האבק הוותיק איבד מזוהרו, הוא עדיין נותר המכשיר הנפוץ והיעיל ביותר. על אף פשטותו, הוא ניחן ביתרונות לא מעטים. השואב הנגרר מנקה היטב ספות. נוח להגיע אתו גם למקומות הנסתרים מתחת לרהיטים, וגם למקומות גבוהים שלרוב אנו נוטים להזניח.

בנוסף, שואב נגרר נוח לשאיבת שטיחים קטנים, אך הוא אינו מנקה ביעילות שטיחים גדולים ועבים. נכון, יש להודות שלעיתים הוא קצת מסורבל ודורש הקפדה על כך שהחוט הנגרר לא יסתבך סביב עצמו ויגרום להפסקת העבודה...

אישה שואבת אבק משטיח בעזרת שואב אבק. ShutterStock
שואב נגרר נוח לשאיבת שטיחים קטנים, אך לרוב אינו מנקה ביעילות שטיחים גדולים ועבים/ShutterStock

שואב עומד

שואב מסוג זה מומלץ במיוחד למי שיש בביתו גם דייר שהולך על ארבע. שואב עומד יעיל משמעותית בשאיבת שערות עיקשות של כלבים וחתולים. נוח לנקות אתו שטיחים גדולים ועבים.

ניתן להגיע עם השואב העומד לפינות צרות או למקומות מרוחקים, אבל יש לקחת בחשבון כי נוכח משקלו הכבד, ההגעה לאזורים הצרים והמרוחקים עלולה להיות בלתי פשוטה. חסרון נוסף הוא נטייתו להיות רועש יותר משואב האבק הממוצע.

שואב רובוטי

זהו הכוכב העולה בעולם שואבי האבק. יתרונו הגדול של השואב הרובוטי הוא פעילותו העצמאית. אין צורך להחזיק בו ולעבור אתו על הפינות השונות בבית. השואב הרובוטי נטען בחשמל, וכשתשלחו אותו לדרכו, הוא ינוע עצמאית הלוך וחזור, עד שיסיים את התכנית שהוגדרה לו.

למרות ההבטחה הגדולה והנוחות שגלומה בו, יש לדעת כי עלולות להתעורר גם לא מעט בעיות. השואב הרובוטי עלול להיתקע. תמיד יש להקפיד על כך שאין חפץ או מכשול בבית, שיפריע לשואב הרובוטי במסלולו. לכן, השואב הרובוטי אינו מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים, שצעצועיהם נוטים להתפזר ברחבי הבית ו"לחבל" בעבודת הניקיון.

שואב אבק רובוטי. ShutterStock
פועל עצמאית, אך יש לסלק מכשולים לפני ההפעלה. שואב אבק רובוטי/ShutterStock

איך שומרים על תקינות שואב האבק?

ללא קשר לסוג השואב שתבחרו, יש מספר פעולות בסיסיות, שההקפדה עליהן תעזור מאד במניעת תקלות בלתי רצויות.

הקפדה על ניקיון: יש לנקות את שואב האבק לפחות פעם בחודש, מעל הפח או תוך פרישת עיתונים על הרצפה. יש לנתק את המכשיר מהחשמל, לפתוח את המיכל או השקית הייעודים, בהם נאגר הלכלוך. יש להקפיד לנקות, על פי הוראות היצרן, המותאמות למכשיר שברשותכם.

נקו את הפילטרים אחת לחודשיים: יש לנתק את הפילטרים מהשואב, ולשטוף אותם במים זורמים. כמובן, הקפידו לחכות עד שהפילטרים יתייבשו לחלוטין. לפני החזרת הפילטרים למכשיר, רצוי מאד לייבש אותם בשמש או בעזרת מייבש שיער. שימו לב: החזרת פילטרים רטובים או לחים תפגע במנוע.

הימנעו משאיבת משטחים רטובים: שואבי אבק, בדומה למכשירי חשמל רבים, נוטים להיות רגישים מאד למים. לכן, הקפידו שהרצפה (או כל נקודה אחרת ששואבים ממנה לכלוך) תהיה יבשה לחלוטין.

כיצד ניתן לזהות תקלות בשואב האבק?

רעש חריג בזמן ההפעלה: לרוב, הרעש נגרם כתוצאה מכניסת גוף זר לשואב, כגון: בורג, סיכה, צעצוע וכו'. בשל כך, אל תתחילו בפעולת השאיבה, לפני טאטוא יסודי של הרצפה והשטיח, וסריקה כדי לוודא שלא נשארו חפצים העלולים לגרום סיבוכים.

השואב אינו נדלק: במקרה שיש לכם שואב עם כבל, יש לבדוק קודם כל שהכבל אינו מלופף וכי לא נוצרו בו קשרים. אם יש "פלונטר" בכבל, יש להתירו. סיבה אפשרית נוספת, בעייתית הרבה יותר, היא כי המנוע נשרף. התקלה עלולה להיגרם מבלאי טבעי או מחוסר הקפדה על ניקוי הפילטרים.

השואב נדלק אך אינו שואב היטב את האבק: לרוב, תקלה זו נוצרת בגלל שתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה - מיכל איסוף הלכלוך או השקית מלאים. במקרה כזה, יש לפתוח מיד את המיכל ולרוקנו. הסיבה השנייה- הפילטרים מלוכלכים. גם במקרה זה, יש להפסיק את פעולת השאיבה ולנקות את הפילטרים היטב.

שיערות ולכלוך סותמים את פתח שואב האבק. ShutterStock
יש לנקות את שואב האבק לפחות פעם בחודש/ShutterStock

מתי כדאי לתקן את השואב? היכן מתקנים?

במקרה שנוצרה תקלה שאינכם מצליחים לפתור לבד, והתקלה אינה קשורה לבעיות ניקיון ותחזוקה שוטפת, יש לבדוק אם תעודת האחריות שבידכם עודנה בתוקף.

אם התעודה בתוקף, התקשרו לחברה ממנה רכשתם את השואב, ובקשו שטכנאי מטעם החברה יגיע לתקן את השואב. במקרה שהאחריות פגה, יש לקרוא לטכנאי מוצרי חשמל מורשה או לחברת שואבי אבק לתיקונים המתמחה בתחום.

חשוב לזכור: לא בכל מצב משתלם לתקן את השואב. לעיתים, במקרה שמדובר בהחלפת מנוע שעלותו גבוהה, יש לשקול את עלות ההחלפה לעומת השקעה נוספת ורכישת שואב חדש. במקרה שמדובר בתקלה פשוטה יותר, כגון החלפת כבל או הוצאת גוף זר שלא הצלחתם לשלוף בעצמכם, כמובן עדיף לשאת בעלות התיקון ולהמשיך להשתמש בשואב האבק הנוכחי.

לסיכום, בחירה מושכלת של שואב אבק בהתאם לצרכים האישיים שלכם (בעלי חיים בדירה, ילדים קטנים וכו') תסייע לכם בשמירה על ניקיון הבית. יש להקפיד על תחזוקה שוטפת.

אביב פטר בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully