וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שתחליטו לאמץ כלב

אור סיגולי בשיתוף אתר זאפ דפי זהב, בשיתוף אתר זאפ דפי זהב

4.2.2019 / 13:48

החלטתם שהגיע הזמן להביא חיית מחמד הביתה? נהדר! הנה כמה דברים שאתם חייבים לקחת בחשבון באימוץ בעל חיים

זוג עם כלב. ShutterStock
יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים את הכלב המושלם בשבילכם/ShutterStock

החלטתם שהגיע הזמן להביא הביתה כלב. אז לפני, כדאי להתחיל בשורה התחתונה - נהדר! זה לחלוטין אחד הדברים הכי טובים שיכולים לקרות לכם. בין אם אתם משפחה גדולה, זוג צעיר או כאלה שעדיין נהנים מהחיים לבד, קשה לחשוב על יותר דברים שמכניסים שמחה לחיים מאשר חיות מחמד, כלבים וחתולים במיוחד. אבל זה לא מסתכם רק באוכל וסיבוב ברחוב כמה פעמים ביום, ויש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים את הכלב המושלם בשבילכם.

איזה סוג כלב בוחרים?

לאמץ כלב (או כלבה, כמובן), וזה משהו שחייבים לזכור, הוא משהו שמשנה את אורח החיים. לכן, כדי למנוע הפתעות או סיבוכים בעתיד, עדיף לנסות ולהתאים את הכלב ליומיום שלנו. למרבה המזל יש כל כך הרבה סוגי כלבים שתמיד אפשר למצוא משהו:

גיל - אם אתם עובדים שעות ארוכות מחוץ לבית, אולי כדאי לקחת כלב מבוגר יותר, כזה שלא צריך להוציא המון אנרגיה באופן יחסי. אמנם כל כלב חייב כמות של זמן לחלץ עצמות ולרחרח את העולם שבחוץ, אבל יש כאלו שזקוקים ליותר, ויש כאלו שמסתפקים בפחות.

מרחב - גם גודל הבית משחק תפקיד. אמנם כל קורת גג תהיה טובה יותר ממכלאה או הסגר, אבל כדאי שלכלב יהיה מרחב בזמן שהוא נשאר בבית, אולי אפילו חלון כדי להביט ממנו כשאתם לא בסביבה ויכול להכניס אוויר בימים חמים.

גודל - כמובן שגם מספר הנפשות בבית והגילאים שלהן משמש כפקטור. על מנת לייצר סביבה בטוחה לכולם כדאי לחשוב האם לקחת כלב גדול במיוחד, בינוני או קטנטן.

סוג - עוד משהו שכדאי לדעת הוא שאימוץ עדיף לחלוטין מרכישה. מעבר לכך שתעשיית ההרבעה ומכירת הכלבים היא לרוב לא מפוקחת ועלולה לטמון בחובה צדדים לא נעימים, תמיד כדאי לקחת כלב שכבר מחפש בית, ובנוסף לכך כלבים מעורבים סובלים פחות מבעיות בריאותיות ומאריכים חיים. למקרה שאתם מחפשים כלבים גזעיים בעקבות בעיות כמו רגישויות לשיער או לאבק, בכל זאת כדאי להימנע מתעשיית המכירה ולחפש את הכלב המתאים לכם במקלטים ובארגוני הצלה.

כלב רץ בשדה. ShutterStock
אם אתם עובדים שעות ארוכות מחוץ לבית, אולי כדאי לקחת כלב מבוגר יותר, כזה שלא צריך להוציא המון אנרגיה באופן יחסי/ShutterStock

עכשיו כשאנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים. לאן הולכים?

קבוצות פייסבוק רבות מיועדות לכלבים המחפשים בית, ובכל עיר כמעט ישנו מקלט לאימוץ, כמו גם אירועים פתוחים בסופי השבוע. צריך לפנות לעניין כמה שעות, להגיע ולהתייעץ, כי הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לאמץ חיה בלחץ של זמן. העובדים והמתנדבים במקום ישמחו לענות על כל השאלות שצריך לדעת כמו מה ההיסטוריה של הכלב, מהיכן הגיע, לאיזה גודל יגדל, האם הוא מחוסן והאם הוא מסורס או היא מעוקרת.

כמה עולה לאמץ כלב?

סל אימוץ - המדינה וארגוני בעלי החיים שמים דגש בשנים האחרונות על עידוד עיקור וסירוס. זה מתבטא בהקלות על רישום הכלבים והוצאת הרישיון לאחר שהחלטתם לאמץ. אגרת כלב לאחר סירוס או עיקור עומד על 52.5 שקלים, לעומת כלב שאיננו עבר את הטיפול שלו יעמוד מחיר הרישיון על 367 שקלים. כלומר, גם אם לקחתם חיה לפני הטיפול, מומלץ לקבוע תור לניתוח, וזה גם יועיל לחיה בטווח הארוך.

טווח המחירים לעיקור כלבה - 450-900 שקלים
טווח המחירים לסירוס כלב - 300-750 שקלים

למחירון אימוץ חיות

ציוד - עוד לפני שמביאים את הכלב הביתה, כדאי שיהיו כמה דברים מוכנים להגעתו. אם אתם כבר יודעים איזה גודל של כלב אתם מחפשים, תוכלו כבר לקנות לו מיטה או כרית משלו, כזו שנמצאת במקום קבוע בבית ותעניק לכלב ביטחון ותעזור לו להרגיש בבית יותר מהר. לרוב לאחר האימוץ תקבלו כמות מסוימת של אוכל, אבל מומלץ לעשות תחקיר לפני כן עם עובדי חנות החיות. שוק האוכל לכלבים גדל משנה לשנה עם כניסה של מותגים רבים מחו"ל, ואנחנו כבר מזמן לא במצב של בונזו או דוגלי. קל מאוד ללכת לאיבוד בין כל האופציות, ועל כן כשרוכשים מזון לבעלי חיים עדיף להתחיל בחבילה קטנה יותר כדי לראות כיצד הכלב מגיב והאם זה טעים לו.

בנוסף לאוכל ומיטה, כדאי להכין בבית כמה צעצועים שהכלב יכיר ויידע שאתם מותר לו לשחק (אל תגזימו ברכישה. צעצועים לא תמיד זולים), שמפו (אפשר לקנות שמפו יבש או כזה המיועד למקלחת, אבל באופן כללי כדאי לנקות את החבר החדש כשהוא מגיע אליכם), ועדיף שיהיה בסביבה תרסיס נגד פרעושים.

וטרינר - אחד הדברים החשובים ביותר באימוץ כלב, הוא בחירת הווטרינר, הווטרינרית או המרפאה. ישנם שלושה אספקטים חשובים: מקצועיות, מחיר וזמינות. מקצועיות היא כמובן הקריטית ביותר, כי הכלבים לא יכולים לתקשר מה עובר עליהם ואנחנו בטח לא יודעים, ולכן התלות שלנו במי שאמון על בריאותו היא עצומה. לפני שאתם בוחרים וטרינר חפשו עליו חוות דעות באינטרנט, התייעצו עם חברים, ואפילו כנסו לעשות סיבוב במרפאה לראות האם היא נקייה והאם האווירה שם נעימה לפני שאתם שולפים את האשראי.

המחיר הוא כמובן לא פחות חשוב. יש מרפאות המציעות מנוי שכולל בתוכו את החיסונים והבדיקות השגרתיות, וזה משהו שכדאי לברר.

מרפאות הפועלות 24 שעות ביממה הן לרוב יקרות יותר, אבל אם אתם אנשים עובדים שמתפנים בעיקר בסופי שבוע או בשעות מאוחרות של היום, זה יכול להיות שווה את זה.

אילוף ודוגווקר - לכלבים שונים צרכים שונים. לא רק גורים זקוקים לאילוף, אלא לעיתים גם כלבים מבוגרים יותר שעברו כמה בתים או התרגלו לאורח חיים אחר מזה שלכם. אם אין לכם זמן לאילוף, עדיף שמלכתחילה תחפשו כלב בוגר ומחונך (תתפלאו לדעת כמה כאלו מחכים לכם במקלטים ובנקודות האימוץ), אבל תמיד קחו בחשבון שאילוף כלבכם הוא משהו שיכול להיות שתצטרכו.
אם אתם עובדים שעות ארוכות, או סתם לא רוצים להיות בלחץ לצאת מהמשרד, ואין לכם איזה קרוב משפחה עם המון זמן פנוי שחי ברחוב לידכם, דוגווקר הוא הפתרון האולטימטיבי. כמו עם הווטרינרים, גם במקרה הזה שווה לעשות תחקיר של מקצועיות, מחיר וזמינות. ובטח שלפגוש אותו לפני שאתם מפקידים בידיו או בידיה את בן המשפחה החדש.

הכתבה באדיבות אתר דפי זהב

אור סיגולי בשיתוף אתר זאפ דפי זהב, בשיתוף אתר זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • כלב
  • אימוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully