וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסו את זה בבית: השיטות להדברה ירוקה שתנצח את החרקים

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

1.5.2019 / 14:53

אם אין לכם חשק לחלוק את החיים עם חולדות, תיקנים ונמלים אבל חשוב לכם גם שלא להזיק ופשוט להיפרד כידידים, הכתבה הזאת מוקדשת לכם

ג'וק. ShutterStock
ג'וק/ShutterStock

עונת הרחצה זה עתה התחילה, השמש כבר לא מסתתרת מאחורי העננים ועשרות אלפי תיירים משתזפים בחופי ארצנו הלוהטת. אך עם כל הטוב המבורך שמביא עימו מדי שנה הקיץ הישראלי, מדובר גם בעונה שמבשרת את שובם של נחילי הנמלים, משפחות העכברים וכנופיות תיקני הבית.

אין ספק שהדרך הטובה והיעילה ביותר להקדים תרופה למכה היא להזמין מדביר מקצועי. אבל רגע לפני שאתם יוצרים קשר עם חברת ההדברה, ייתכן שתרצו לנסות לטפל בעצמכם במזיקים שהחליטו לבקר. אם לא מתחשק לכם להצטייד בתכשירים רעילים ולהתחיל לרסס כאילו אין מחר, קבלו מספר טיפים להדברה ירוקה ואקולוגית.

תיקון קטן להרחקת התיקן

אחת הדרכים הטובות ביותר להתגונן בפני מתקפה של תיקנים (ג'וקים), היא לערוך סקירה יסודית של קירות הבית ולנסות לאתר את כל הסדקים שדרכם הם יכולים לחדור למרחב הביתי שלכם: איטום של כל הסדקים יקטין משמעותית את סיכויי החדירה של התיקנים, המסוגלים לעבור גם דרך סדקים צרים במיוחד.

בנוסף מומלץ ביותר לנקות באופן שגרתי את בורות הביוב הביתיים כיוון שבמוקדים אלה התיקנים נוהגים להטיל את הביצים שלהם. גיליתם שפתחי הביוב שבורים או שהדפנות שלהם לא שלמות? צרו קשר עם נציגי הרשות המקומית ודאגו שאנשי המקצוע יגיעו לטפל בבעיה ללא דיחוי.
חשוב גם להבין שתיקנים הם אלופי העולם באיתור מזון. לפיכך כל מי שלא מעוניין לארח קהילה עשירה של תיקנים בביתו, צריך להעלים את שאריות המזון, להימנע מהשארת כלים בכיור ולאטום היטב קופסאות או אריזות מזון פתוחות. כמו כן הקפידו לפזר במזווה מספר עלי דפנה ובפעם הבאה שאתם שוטפים את החלונות או הרצפה בדירה, הוסיפו מעט חומץ הדרים למי השטיפה.

טיפ ירוק של אלופים - כדי למנוע חדירה של תיקנים מהביוב, שפכו לפתחי הניקוז לכל הפחות 15 ליטרים של מים רותחים (בעיקר לפתחי הניקוז במקלחת).

נמלים יקרות, שלום ולא להתראות

רבים לא יודעים זאת, אך בניגוד למשל לתיקן הבית, נמלים לא מהוות מפגע תברואתי. יחד עם זאת, הואיל והן בהחלט מהוות בעיה אסתטית, אין שום סיבה שניתן יד לשיירת הנמלים שהשתלטה לנו על השיש. גם במקרה הזה, ניקיון יסודי של המטבח והרחקת שאריות מזון הם הדברים הבסיסיים שיש לעשות כדי למנוע פלישה של אלפי נמלים למרחב הביתי שלנו. ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במזונות מתוקים כמו סוכר לבן או שוקולד, החביבים במיוחד על ההולכות על שש. בהקשר זה נציין כי שיטה מוצלחת להרחקת נמלים מכלים המכילים דבש או סוכר היא למקם את הצנצנת בתוך צלחת עמוקה ולהקיף אותה בקפה שחור.

בנוסף ניתן לבשם את הבית בניחוחות נעימים שנמלים סולדות מהן במיוחד. כך לדוגמה ניתן לטפטף בפתחים שדרכם חודרות הנמלים מספר טיפות של תמציות שמנים כמו שמן לוונדר, רוזמרין או מנטה. תבלינים כמו אבקת קינמון, מלח ופלפל שחור, ישיגו לרוב את אותו האפקט.

טיפ ירוק של אלופים - ניתן כיום לרכוש במחיר שווה לכל נפש, מערכת הדברה אלקטרונית שמשבשת את כושר הניווט של הפועלות החרוצות. התקנת מערכת שכזו עשויה במקרים רבים לגרום לנטישה המונית ומהירה ביותר של נמלים.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

לקראת הקיץ הלוהט: כל מה שצריך לדעת על טיפול במזגן

בשיתוף זאפ דפי זהב
אילוסטרציה. ShutterStock
ניתן לבשם את הבית בניחוחות נעימים שנמלים סולדות מהן במיוחד/ShutterStock

עכבר עכבר, נוס נוס!

סילקתם את כל שאריות המזון, ניקיתם את השיש מפירורי הלחם ואטמתם את כל הסדקים? מצוין! כי כל השיטות הנ"ל גם יסייעו לכם למזער את הסיכוי שעכבר או חולדה יגיעו לרחרח. כמו כן כיוון שעכברים וחולדות מסוגלים לכרסם בקלות אריזות נייר, הקפידו לארוז את כל המזונות ה"אטרקטיביים" בצנצנות זכוכית, אריזות פלסטיק קשיח או קופסאות מתכת וכך תימנעו מהם גישה למזונות הנחשקים.

חשוב ביותר גם לדאוג לכך שכל הפחים בבית יהיו אטומים לחלוטין ואם אתם כבר סובלים חלילה ממכה קשה של עכברים ו/או חולדות בסביבת הבית או הבניין, צרו קשר ללא דיחוי עם הרשות העירונית ודרשו שתטפל בבעיה במהירות על ידי הדברת חולדות ועכברים.

מומלץ לפזר במקומות מסתור ברחבי הדירה מספר מלכודות עכברים אקולוגיות: הכוונה היא למלכודות ללא דבק, הפועלות באמצעות פיתיון המונח בתוך תא סגור אך מאוורר. ברגע שהעכבר נכנס למלכודת כדי לנגוס בפיתיון, התא נסגר ולאחר מכן ניתן לשחרר את המזיק הרחק מהבית מבלי שיאונה לו כל רע.

מעבר לכל זה, ניתן כמובן להתחדש בחתול חמוד, שישמח להדביר עבורכם כל עכבר או חולדה שיעזו להתקרב יותר מדי. יש לציין כי חתולים הם גם אלופי העולם בהדברת נחשים. אז אם יש לכם חצר או גינה ובעיקר אם אתם הורים לילדים קטנים, זה הזמן לשקול לצרף למשפחה חתול או שניים.

טיפ ירוק של אלופים - אחת הדרכים האלגנטיות ביותר להרחקת עכברים וחולדות היא רכישת מכשיר אלקטרוני המשמיע צליל בתדר שבני אדם לא מסוגלים לשמוע. הצלילים האולטרה-סוניים ירחיקו את המזיקים הפרוותיים תוך זמן קצר. אך יש להימנע משימוש במכשירים מסוג זה אם חוץ מעכברים או חולדות, אתם מגדלים במקרה גם חתול או כלב.

חולדות. דצמבר 2015. ShutterStock
מומלץ לפזר במקומות מסתור ברחבי הדירה מספר מלכודות עכברים וחולדות שהן אקולוגיות/ShutterStock

עופו מפה כבר!

כדי למנוע חדירה של חרקים מעופפים שעשויים להפיץ מחלות, לעקוץ, לזהם מזון ואפילו לפגוע בריכוז שלנו בזמן העבודה (!), מומלץ להתקין רשתות ייעודיות על החלונות לקראת הקיץ. די בפעולה פשוטה זו כדי להפחית דרסטית את אוכלוסיית הזבובים, היתושים והברחשים למיניהם.

אם זיהיתם נוכחות של זבובונים בחדר הרחצה, כל שעליכם לעשות זה לשטוף היטב את פתחי הניקוז בחדר עם אקונומיקה. ואם משפחה של פרפרי עש התנחלה בארון הבגדים שלכם, הבהירו לה שהגיע הזמן לעבור דירה, על ידי פיזור של שקיקי בד המכילים לבנדר.

בנוסף מומלץ למקם על אדן החלון אדניות עם צמחים שמזיקים מעופפים לא ממש מחבבים כמו נענע וגרניום וכן ניתן למרוח על משקופי החלונות והדלתות מעט אקונומיקה, שמן גרניום, שמן רוזמרין או חומץ.

טיפ ירוק של אלופים - זיהיתם בפינת החדר קורי עכביש שנטוו לתפארת ויש לכם דחף בלתי נשלט להעלים את המטרד? זה הזמן לנשום עמוק, לחייך ולהמשיך הלאה בחייכם. זאת כיוון שעכבישים הם מדבירים מחוננים שישמחו לסייע לכם במלחמה בחרקים המעופפים.

שירותי הדברה אקולוגיים: הטוב משני העולמות

לסיום חשוב לציין כי שוק ההדברה השתנה עד מאוד בעשורים האחרונים וכיום בישראל ישנן לא מעט חברות הדברה מקצועיות המציעות שירותי הדברה ירוקים. חברות אלו מבצעות הדברה אקולוגית ומרחיקות מזיקים מבלי להשתמש בתכשירים רעילים. לאור זאת אם כבר התנסיתם בשיטות השונות שהוזכרו לעיל אך ללא הצלחה מרובה, זה הזמן ליצור קשר עם חברת הדברה המציעה שירותי הדברה ירוקים ויפה שעה אחת קודם.

באדיבות אתר דפי זהב

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully