וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לעשות ביזנס טוב זה מה שחובה עליכם לעשות

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

1.5.2019 / 15:51

הרכבנו רשימה הכוללת חמישה הרגלים שחשוב לסגל ולהטמיע בעסק שלכם, כדי להביא את העסק לתוצאות מקסימליות. עכשיו הכול תלוי בכם

בחורה צעירה עובדת במשרד. ShutterStock
סדר, ארגון ויצירתיות הם רק חלק מהמרכיבים של עסק מצליח/ShutterStock

הרגל ראשון בדרך להצלחה: הקפידו לדייק את התכנית העסקית מדי שנה

הכנת תכנית עסקית די דומה להעברת טסט של האוטו, בכל שנה: מדובר במטלה שלרובנו לא ממש בא עליה, אבל בכל זאת חשוב לעמוד במטלה הזו מדי שנה. למה? פשוט מאוד: מי שנתקע במקום, לא לומד מהעבר העסקי שלו ולא מכייל את עצמו לפחות (!) פעם אחת בשנה, בהתאם לצרכי השוק המשתנים - מסתכן בסטגנציה עסקית במקרה הטוב או מוות עסקי במקרה הרע.

לכן, לקראת סוף שנת העסקים, עשו לעצמכם הרגל מועיל: במקביל לפנייה לרואה חשבון, שיטפל בדו"ח, פנו גם ליועצ/ת העסקיים שלכם ושבו איתם על סיכום השנה שחלפה ותכנון השנה שלפניכם.

עסקים קטנים מזרחי. ShutterStock
במקביל לפנייה לרואה חשבון, שיטפל בדו"ח, פנו גם ליועצ/ת העסקיים שלכם ושבו איתם על סיכום השנה שחלפה/ShutterStock

הרגל שני בדרך להצלחה: סדר שיהיה פה - תיעוד תהליכים וניהול מסודר של ניירת

בלגן, בכל תחום בחיים, הוא עניין מייאש. אם לא די בכך שבלגאן מסיט אתכם מהמסלול, הוא גם גוזל זמן יקר, ולפעמים - בעיקר כשמדובר בניירת חשובה - הוא עלול להכניס אתכם לצרות ממשיות. לכן, ממש מהרגע הראשון להקמת העסק, אנו ממליצים בחום לסגל נהלי עבודה מסודרים: ניירות פיזיים תייקו בקלסרים מסודרים, לפי שנים ונושאים; ובנוגע לכל המסמכים האלקטרוניים, יש לתייק אותם בענן - עם גיבוי.

בנוסף, מומלץ לבצע תיעוד תהליכים מסודר (תיעוד הכולל מיפוי ארגוני, מיפוי אנשי קשר, תרשימי זרימה כתובים וכו'). בשנים הראשונות של העסק, התיעוד אולי ייראה לכם קצת מיותר, אבל תאמינו לנו: בהמשך, כשהעסק יתחיל לגדול, אתם תרצו לתת לעצמכם נשיקה במצח, על ההחלטה המעולה שאתם מקבלים בדקות אלה ממש.

גבר מיואש בגלל עבודה על ניירת, דוחות וחשבונות. ShutterStock
לסגל נהלי עבודה מסודרים: ניירות פיזיים תייקו בקלסרים מסודרים, לפי שנים ונושאים; ובנוגע לכל המסמכים האלקטרוניים, יש לתייק אותם בענן - עם גיבוי/ShutterStock

הרגל שלישי בדרך להצלחה: הנוסע המתמיד - התמדה ועקביות הן שם המשחק

המון כתבות, מחקרים וספרים, נכתבו על הרגלים של מצליחנים, בניסיון לשרטט מתודה הניתנת להעתקה וליישום ע"י כל אחד. ברמת העיקרון, אנחנו לא חושבים שנוסחת קסם כזו קיימת - בעיקר מאחר שכל סיפור וכל אדם שונים בתכלית השינוי ביחס לאחרים.

ובכל זאת: דבר אחד בכל זאת משותף לכל סיפורי ההצלחה "שם בחוץ": התמדה, מתובלת בחופן נאה של עקביות. מי שממשיכים, מתעקשים ולא מוותרים, למרות כל הקשיים שבדרך (ברוך השם, לא חסרים קשיים לאף אחד מאתנו...) - הם גם אלה שיקצרו בסוף התהליך את פירות ההצלחה.

כך גם לגבי עקביות: בעלי עסקים שדואגים להתנהל בעקביות בכל התחומים (אין זה משנה אם מדובר ברמת השירות או בתדירות הפרסומים השיווקיים במדיה החברתית) - מצליחים לרכוש את אמון הלקוחות וכך לבנות בסיס לקוחות יציב.

הרגל רביעי בדרך להצלחה: אל תוותרו על ביזור סמכויות ואאוטסורסינג

כולנו היינו רוצים להיות גיבורי על, המסוגלים לעשות הכל לבד, בלי להיעזר באחרים. אין מה לעשות: במציאות, אף אדם - מוכשר ככל שיהיה - לא מסוגל להיות הכל בבת אחת. האם מדובר במציאות עגומה? תחליטו אתם. בעינינו, יש גם הרבה יתרונות בהפריה הדדית ובשיתופי פעולה.

בעלי עסקים מצליחנים מכירים בעובדת החיים הזו כבר בתחילת הדרך, ואינם חוששים מביזור הסמכויות, במקומות בהם הדבר מתאפשר. אאוטסורסינג אינה מילה גסה: בעינינו, מדובר בטקטיקה מבורכת, המסירה מכם מטלות מעיקות - או מטלות שאתם לא טובים בביצוען - ומאפשרת לכם להתפנות למשימה החשובה באמת: ניהול ופיתוח העסק שלכם.

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
אף אדם - מוכשר ככל שיהיה - לא מסוגל להיות הכל בבת אחת. אל תחששו מביזור סמכויות/ShutterStock

הרגל חמישי בדרך להצלחה: רוצים לנצח בשיווק? תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן

אנחנו יודעים ששמעתם או קראתם כבר מיליון פעם, שאי אפשר להפריז בחשיבות עבודת תוכן לשיווק שלכם. כמו כל קלישאה - גם בקלישאה הזו יש הרבה אמת. עולם השיווק של היום משול לזירת שוק הומה, מלאה ברוכלים שצועקים אל העוברים והשבים, בתקווה "לצוד" עוד לקוחות.

א-ממה? הלקוחות כבר למדו לסנן את הרעשים, ולכן הם אינם שומעים את הצעקות. אם כך, מי זוכה ליחס בשוק ההומה? התשובה היא כי בני המזל הם הרוכלים הפועלים אחרת: הרוכלים שתופסים את תשומת הלב, באמצעות קופירייטינג מצחיק ומקורי או עיצוב יוצא דופן של הדוכן; הרוכלים שמחלקים מתנה קטנה לכל לקוח שקונה אצלם ולא שוכחים לשתף גם בחכמת החיים שלהם; אלה שמתייחסים בצורה הכי-הכי-הכי פרסונלית לכל לקוח, לא משנה כמה עמוס אצלם.

ובקיצור: אלה שיוצקים המון תוכן רלוונטי ובעל ערך עבור הלקוח. אם אתם מרגישים שקשה לכם ליצור תוכן כזה בעצמכם, פנו אל אנשי תוכן מקצועיים ובקשו מהם הצעות מחיר עבור שירותי כתיבה ועריכה (אפילו אם מדובר בעבודה בהיקף יחסית מצומצם). ביזור סמכויות, זוכרים? זה בדיוק המקום ליישם!

הכתבה באדיבות אתר דפי זהב

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • עסק
  • שיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully