וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים עייפים וחסרי מוטיבציה? כך תשפרו את מצב הרוח

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

2.5.2019 / 14:55

האם גם אתם נכנסתם ל"תרדמת חורף" - ומתקשים להתעורר ממנה ולהתניע מחדש את המוטיבציה? אתם לא לבד! יש לנו טיפים מנצחים בשבילכם: תעשו סדר, תרכזו מטלות ברשימה אחת, האזינו לפודקאסט מעורר השראה ותפתחו את היצירתיות

גבר עייף קם בבוקר. ShutterStock
קדימה, החורף נגמר, נכנסים לזמן השמשי של השנה/ShutterStock

בני אדם נוטים לשכוח שהם חלק בלתי נפרד מהטבע, אבל בין אם אנחנו אוהבים זאת ובין אם לאו - עונות השנה מאוד משפיעות עלינו. במילים אחרות: לא סתם נדמה לכם שבחורף האנרגיות שלכם צונחות והכל הופך להיות איטי יותר. המחסור באור שמש והימים הקצרים באמת גורמים לנו להתכנס בתוך עצמנו וטיפה "לחפף", גם במקומות שבהם אנחנו רגילים להיות בולדוזרים.

במקרים בהם מדובר בתחומים הקשורים לשעות הפנאי שלנו - אין בעיה להוריד הילוך. עם זאת, כשהדברים מגיעים לעסקים, התמונה משתנה: כדי לעלות בחזרה על הגל, בהחלט צריך לרצות, להתכוונן וגם - איך לא - ליישם.

לשמחתנו, החורף נגמר והאביב כבר כאן אתנו, מה שאומר שהגיע הזמן לאפסן את התירוצים בבוידעם ולהפיח רוח מחודשת במפרשי העסק. איך עושים את זה? יש לנו מספר עצות זהב בשבילכם. תנשמו עמוק, תעצמו עיניים - ובואו נצא לדרך למסע הקסום, בעקבות חידוש המוטיבציה וההתלהבות.

חוזרים למוטיבציה, טיפ ראשון: מתחילים מסדר פסח עסקי - בכל מובן

מכירים את הרגע הזה, שמגיע אחרי שעובדים במשך כמה שעות טובות כדי לצחצח את הבית, שבו מרימים רגליים, מסתכלים על הסביבה בסיפוק ומרגישים הסרה של מעין משקולת דמיונית מהנשמה? כן, זה בדיוק האפקט המשמח של הסדר.

נכון, סדר אמנם דורש מאתנו הרבה עבודה, אבל הוא מפנה את הראש, הנשמה והחיים ומצליח לתת בוסט של מוטיבציה מדרבנת ומעוררת, גם אחרי תרדמת חורף ארוכה. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות, כדי לעלות בחזרה על הגל, הוא סדר יסודי בכל האספקטים של העסק: תזרים, תכנית עסקית, תכנית שיווקית, מטרות לרבעון הקרוב. בנוסף, חשוב לזכור לעשות גם סדר פיזי במשרד, בניירת, בארונות וגם בדסקטופ של המחשב שלכם ובתיבת הדואר הנכנס במייל.

מנהל פרויקט נדל"ן. ShutterStock
סדר בסביבת העבודה ובבית יוצר סדר בראש/ShutterStock

חוזרים למוטיבציה, טיפ שני: עוברים מהרבה רשימות של מטלות - לרשימה אחת בלבד

"מרוב עצים - לא רואים את היער" - כולנו מכירים את הפתגם העממי התקף לגבי תחומים רבים בחיים. כשמדובר בניהול היומיום שלנו, אין מדויק מהפתגם הזה: יותר מדי אנשים נוטים לנהל מספר רשימות של מטלות, במספר מקומות שונים, מה שמשיג בדיוק את התוצאה ההפוכה מזו שרשימת מטלות אמורה להשיג...

כך, במקום לפנות מקום מנטלי בראש ולתרום לתחושת ההישגים וביצוע המטלות, אתם מוצאים את עצמכם מבולבלים, מתוסכלים, במרדף תמידי אחרי הזנב שלכם. אז מהיום - מספיק ודי: עוברים לרשימה אחת, המרוכזת במקום אחד. רשימה שכוללת משימות המפורטות בתתי משימות, ומאפשרת לכם להשתלט על היומיום שלכם.

חוזרים למוטיבציה, טיפ שלישי: מוטיבציה במיקור חוץ

סידרתם את העסק ואת המחשבות על העסק, אבל אתם עדיין מתקשים לגייס את האנרגיות שאתם צריכים, כדי לחזור לעניינים? במקרה כזה, אין ברירה אלא לדאוג לשבץ בלו"ז שלכם גם תוכן או פעילויות שיטענו אתכם במוטיבציה ממקור חיצוני.

איך עושים את זה? ניתן לקיים מעקב וירטואלי אחרי מומחים מרתקים העוסקים בתחומי העניין והעיסוק שלכם, להצטרף לקהילת פייסבוק של בעלי עסקים דומים לכם, להירשם לסדנה מקצועית מעניינת, קריאה של ספר או האזנה לפודקאסט שווה (קבלו המלצה לוהטת, על חשבון הבית: הפודקאסט How I Built This - שבו יזמים ובעלי עסקים ש"עשו את זה" בגדול מספרים על דרכם המקצועית עד להצלחה). תהיה הבחירה שלכם אשר תהיה, העיקר שתקפידו להקדיש לפחות חצי שעה ביום, כדי להיטען במוטיבציה עסקית מחודשת.

פייסבוק. ShutterStock
נסו להצטרף לקהילת פייסבוק של בעלי עסקים דומים לכם, להירשם לסדנה מקצועית מעניינת או להאזין לפודקאסט שווה/ShutterStock

חוזרים למוטיבציה, טיפ רביעי: תרגיל ביצירתיות

טעות נפוצה היא לחשוב כי יצירתיות מהווה מעלה נשגבת, ש"נוחתת" על ראשם של אנשים המתאפיינים בה. במציאות, נטייה יצירתית היא רק חלק קטן מהסיפור - והיא לא שווה כלום, אם לא עובדים כדי לשייף אותה. שוב ושוב ושוב, באופן כמעט סיזיפי.

לכן, אם אתם מרגישים תקועים מבחינה עסקית, עכשיו בדיוק הזמן לעבוד על חידוד המחשבה היצירתית שלכם, שהיא בדיוק המפתח בדרך ליציאה מהתקיעות. איך עושים את זה? למען האמת, יש כל כך הרבה טכניקות, שקצרה היריעה מלתאר את כולן. לכן, פשוט נציע לכם לגגל את הביטוי "מפת חשיבה" או את הביטוי "תרגילים ביצירתיות" ולתת לאינטרנט להוביל אתכם לעולמות חדשים, שיעזרו לכם להתניע תהליכי מחשבה יצירתיים ומקוריים.

ומה עכשיו? חוששים לצאת לדרך? אל תפחדו לטעות. גם טעויות הן חלק מהדרך - ויזמים רבים מספרים על הטעויות שעשו, בדרך להצלחה. למעשה, "טעות" היא אכן טעות, רק אם לא לומדים ממנה ולא צומחים ממנה. צאו לדרך - ואל תשכחו את דבריי החכם הסיני: "גם מסע של אלף מייל - מתחיל בצעד קטן אחד".

הכתבה באדיבות אתר דפי זהב

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • מוטיבציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully