וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך מאות ואלפי שקלים בזכות 5 טיפים קטנים

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

29.5.2019 / 11:00

אילו גורמים משפיעים על מחיר ההובלה, איך ניתן להוזיל את העלויות ומה חשוב לזכור כדי למנוע הוצאות לא צפויות? התשובות שיחסכו לכם כסף במעבר הדירה הקרוב

זוג אורז רהיטים וחפצים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
ככול שהמרחק בין הדירה הנוכחית לדירה הבאה גדול יותר, כך עלות ההובלה תהיה גבוהה יותר בהתאם/ShutterStock

מעבר דירה מטבעו הוא פרויקט מורכב, מסורבל, מתיש ומלחיץ ולכן השאיפה היא לעבור אותו בצורה החלקה ביותר. בנוסף, כולנו שואפים להוזיל כמה שרק ניתן את עלויות ההובלה. במדריך שלפניכם תמצאו את כל הגורמים המשפיעים על עלות ההובלה ובמחירון הובלות תוכלו גם להתעדכן במחירים עדכניים. על חלק מהם, לא ניתן לשלוט והכוונה היא למשל למרחק בין הדירות או הקומה שבה ממוקמת הדירה הבאה שלכם. על אחרים, ניתן גם ניתן לשלוט ולמעשה גם רצוי. הכרת הגורמים השונים תאפשר לכם במקרים מסוימים להוזיל את עלות ההובלה במאות שקלים ואף יותר.

רחוק יותר + נגיש פחות = יקר יותר

החלטתם לעבור לדירה הממוקמת בבניין הסמוך? הרווח כולו שלכם. בחרתם לעבור לעיר אחרת? הכינו את המזומנים: ככול שהמרחק בין הדירה הנוכחית לדירה הבאה גדול יותר, כך עלות ההובלה תהיה גבוהה יותר בהתאם. כמו כן ייתכן שתידרשו לשלם תוספת תשלום אם יהיה צורך לעצור ביעדים שונים לאורך המסלול לטובת איסוף רהיטים נוספים. לאור זאת, אם יש לכם פריטים שאתם מעוניינים לאסוף מיעדים שונים לאורך המסלול, בררו מראש האם יגבו מכם תוספת תשלום. אם התשובה חיובית, עשו מאמץ ורכזו את כל הפריטים בדירה שלכם לפני ההובלה.

• טיפ של אלופים - יתכן גם שתידרשו לשלם תשלום נוסף אם הדירה ממוקמת בבניין שאינו נגיש במיוחד. כדי להקל על המובילים את הגישה, החנו את הרכב הפרטי שלכם במקום החנייה הקרוב ביותר לכניסה הראשית יום לפני ההובלה. ביום ההובלה, פנו את מקום החנייה וכך תבטיחו למובילים גישה נוחה לבניין. בהתאם לצורך, בקשו מחבר קרוב לנדב גם את הרכב שלו.

מרבה עובדים, מרבה הוצאות

ככול שיותר עובדים ישתתפו בהובלה, כך העלות הכוללת תהיה גבוהה יותר. כמו כן זכרו שמעבר לתשלום הבסיסי, נהוג גם להשאיר טיפ אישי לכל אחד מהמובילים. לכן מומלץ לבדוק מראש כמה עובדים צפויים לקחת חלק בהובלה ולברר האם ניתן לצמצם את מצבת כוח האדם.

• טיפ של אלופים - ישנן חברות המאפשרות ללקוחות שלהן לקחת חלק בהובלה או לספק להן עובדים וכך להוזיל משמעותית את עלות ההובלה. מדובר ביופי של הזדמנות לחיסכון כספי, בעיקר אם יש לכם חבר שחייב לכם טובה ענקית.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

הטיפים שיעזרו לכם לנקות את הדברים הכי קשים בבית

בשיתוף זאפ דפי זהב
מובילי רהיטים. ShutterStock
נסו להבין על אילו שירותים אתם יכולים לוותר ועל אילו תהיו חייבים את עזרת המובילים/ShutterStock

שירותים מיוחדים שעולים לנו ביוקר

בדרך כלל עלות ההובלה כוללת את השירותים הבסיסיים בלבד ובכלל זה את עלות הוצאת הרהיטים מהדירה הנוכחית והעמסתם על המשאית, הובלתם ליעד, פריקתם והעברתם לדירה החדשה. כל שירות נוסף מעבר לחבילה הבסיסית, יחויב בתשלום נוסף.

שירותים נוספים שיתכן שתזדקקו להם כוללים בין היתר אריזה איכותית של הרהיטים ושל פריטים נוספים (ישנן חברות המציעות שירותי אריזה מא' ועד ת'), הובלת פריטים רגישים או גדולים במיוחד (כמו הובלת פסנתר כנף), שימוש במנוף לצורך שינוע פריטים ליעדים לא נגישים, פירוק והרכבה של רהיטים (כמו ארון בגדים), אחסון רהיטים לזמן קצר ועוד. גם בהקשר זה חשוב לזכור לברר מראש מהי תוספת התשלום עבור כל שירות נוסף.

• טיפ של אלופים - נסו להבין על אילו שירותים אתם יכולים לוותר: לא מתחשק לכם לשלם על אריזה של רהיטים רגישים? השקיעו בגליל של ניילון בועות (פצפץ) וסרט דביק וגשו למלאכה. רוצים לחסוך את עלות הפירוק וההרכבה של ארון חדר השינה אבל יש לכם שתי ידיים שמאליות? זה הזמן ליצור קשר עם החבר שנולד עם מברג פיליפס ביד ולהתעניין בשלומו. לא בא לכם לשלם על ארגזים? צאו לסיבוב בשכונה וערכו היכרות עם הקרטוניות של הסופרים הגדולים.

רהיטים וחפצים ארוזים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
מומלץ לארוז בחכמה ולהשתדל לצמצם את מספר הארגזים כמה שרק ניתן/ShutterStock

תיאום ציפיות לנטרול הפתעות

ככול שהדירה גדולה יותר וכמות הארגזים והרהיטים גדולה יותר בהתאם, כך עלות ההובלה תהיה גבוהה יותר. לכן מומלץ תמיד לארוז בחכמה ולהשתדל לצמצם את מספר הארגזים כמה שרק ניתן. לעומת זאת במעט פריטים תצטרכו הובלות קטנות והמחיר יהיה יותר נמוך. כמו כן בדומה לכל מערכת יחסים באשר היא, גם זו הנרקמת בין חברות ההובלה לדיירים הזקוקים לשירותיהן, מושתתת ברובה על תיאום ציפיות. כל עוד נציגי החברה יקבלו את הפרטים המשפיעים על עלות ההובלה מראש, אין סיבה שלא יוכלו לספק הצעת מחיר מדויקת ומפורטת. הבעיות מתעוררות במקרים שבהם ברגע האחרון מתווספת לרשימה המקורית איזו שידה בינונית או חמישה-שישה ארגזים שנשכחו מדעת.

• טיפ של אלופים - הדרך הטובה ביותר לנטרל הפתעות לא נעימות ביום המעבר עצמו, היא להתעקש על ביקור של נציג מחברת ההובלות לפני המעבר. אם אין לכם אפשרות לעשות זאת, דרשו לכל הפחות לקבל חוזה עבודה ובו פירוט מסודר של תכולת הדירה שיש להעביר. בנוסף חשוב לציין בחוזה את היקף האחריות והביטוח, את שעת ההתייצבות בדירה, את הכתובות של הדירות ואת סכום העסקה.

• טיפ בונוס לסיום - מעבר דירה הוא המועד המושלם לפרידה מרהיטים וחפצים שונים שאתם לא זקוקים להם: במקום לשלם עבור ההובלה ולהיפטר מהם רק לאחר המעבר, הקדימו תרופה למכה, היו אמיצים והיפרדו מהם לשלום כבר עכשיו.

למידע נוסף בקרו באתר דפי זהב להמלצות וביקורות על עסקים בתחום ההובלות.

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully