וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנטזים על מקלחת טובה? זאת הדרך הנכונה

אסף קפלן בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

1.7.2019 / 9:15

חדר הרחצה הוא החדר הכיפי בבית, שבו אנחנו מתפנקים מדי ערב ובוקר. בין אם אתם רוצים אמבטיה גדולה או מקלחת מפנקת, יש לתכנן את השיפוץ כמו שצריך. קחו מגבת, יוצאים לדרך

אישה במקלחת. ShutterStock
שאלו את עצמכם מה אידיאלי עבורכם – למשל: חדר עם אמבטיה גדולה ומפנקת או מקלחון קטן/ShutterStock

הגיע הרגע והחלטתם שאתם משפצים את חדר האמבטיה הישן, מצוין, אבל רגע, מאיפה מתחילים? מה עושים קודם? בוחרים אריחים או חיפוי, מוצאים בעל מקצוע או מעצב? והאם צריכים להחליף את הצנרת בשביל לשפץ?

כמענה לשאלות האלה הכנו עבורכם מדריך מפורט, שיעזור לכם לשפץ את חדר האמבטיה ויסייע לכם להגיע להגשים את החלום לחדר אמבטיה שיזכיר לכם ספא קטן.

לפני שיוצאים לדרך חשוב להגדיר תקציב ולנסות לדייק ככל הניתן את הפנטזיה: שאלו את עצמכם מה אידיאלי עבורכם - למשל: חדר עם אמבטיה גדולה ומפנקת או מקלחון קטן, נסו להבין כמה אנשים ישתמשו בסופו של דבר בחדר האמבטיה (ילדים, הורים) וכן מהי סיבת השיפוץ - מכירת הדירה, חידוש ונראות, פונקציונליות טובה יותר ואחסון נוסף וכו'.

טיפ מאיתנו: ככל שתהיו מתוכננים יותר, כך תמנעו מטעויות.

אז הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך:

1. בעל מקצוע - לאחר שהגדרתם את מטרת השיפוץ ואת התקציב. תוכלו להתקדם למציאת קבלן מתאים, ובמידת הצורך גם למעצב פנים, זה תלוי בעיקר בתקציב שלכם. קחו בחשבון שמעצב יעזור לכם לנצל את חדר האמבטיה המשופץ בצורה הטובה ביותר, יחד עם זאת בהחלט ניתן לתכנן את השיפוץ לפרטי פרטים ביחד עם הקבלן.

2. כמו בכל מוצר שקונים - סקר שוק והמלצות יעזרו לכם למצוא בעל מקצוע אמין והוגן בנוסף, בקשו כמובן מבעל המקצוע להגיע לדירה על מנת להעריך את כמות העבודה, לתת הצעת מחיר ראשונית ולהבין האם יש צורך בחיווט צנרת, והיכן כדאי למקם את הכיור, האסלה ואת שקעי החשמל. שימו לב שבמעמד חתימת הסכם העבודה, אתם מציינים בלתמ"ים וחריגות זמנים. ככה תהיו מכוסים ובטוחים.

שיפוץ חדר רחצה. ShutterStock
סקר שוק והמלצות יעזרו לכם למצוא בעל מקצוע אמין והוגן/ShutterStock

3. אמבטיה או מקלחת - אחד השיקולים המרכזיים שיקבעו למעשה את התוצאה הסופית ואת הנראות של חדר האמבטיה בתום השיפוץ, היא כמובן מקלחת או אמבטיה. הכול שאלה של צורך, נוחות ופונקציונליות. בכל מקרה ניתן להתאים את גודל האמבטיה/מקלחון לחלל המשופץ ובמידה ובחרתם מקלחון, תוכלו לבחור מקלחון מעוצב בהתאמה אישית. כמו כן בבחירת מקלחון חשוב לשים דגש על הניקוז, טיב החומרים (מתכת ולא פלסטיק), דלתות, צירים וכו' וכמובן אחריות על המוצר.

4. אריחים, צבעים ומה שביניהם - החלק העיצובי דורש שילוב חכם של בחירת אריחים וחיפוי לרצפה. אין כאן נכון אן לא נכון, יש אין ספור אפשרויות וכל אחד וטעמו האישי, בכל זאת חשוב שתדעו כי מומלץ כמובן לחפות את הקירות בקרמיקה. בנוסף, אם אתם מתכוונים למכור את הדירה או לגור בה לתקופה ממושכת - מומלץ לבחור בקווים קלאסיים שתמיד נשארים באופנה ושקולעים לטעם של לא מעט אנשים.

שיפוץ חדר רחצה. ShutterStock
אם אתם מתכוונים למכור את הדירה או לגור בה לתקופה ממושכת – מומלץ לבחור בקווים קלאסיים שתמיד נשארים באופנה/ShutterStock

5. אסלות וכיורים - בחירת האסלה והכיור נגזרת באופן טבעי מגודל האמבטיה/מקלחון והמיקום שלהם בחלל החדר. תוכלו לבחור בין אסלה תלויה או רגילה, וכן להחליט האם מיכל ההדחה יהיה גלוי או נסתר. לגבי הכיור, גם כאן יש לא מעט אפשרויות - כיור עגול, מונח, תלוי, מעוצב או סטנדרטי. ובהתאמה לכיור יש לבחור מראה כמובן וארון אמבטיה.

לסיכום, תכנון מקדים לפני שיפוץ חדר האמבטיה, יסייע לכם בקבלת החלטות בזמן תהליך השיפוץ ויחסוך לכם זמן, כסף וכאבי ראש מיותרים.


שיהיה לכם בהצלחה.

אסף קפלן בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully