וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה עונת הבינג': להפוך את הסלון לבית קולנוע קטן

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

10.12.2019 / 8:12

מזג האוויר מתקרר, הסרטים הטובים של השנה מגיעים (כי תיכף אוסקר) ולא מעט סופי שבוע יוקדשו לרביצה מענגת מול המסך, אז למה שלא תשדרגו לכם את חווית הצפייה לרמה הכי גבוהה שאפשר? קבלו כמה המלצות וכללים לארגון מערכת קולנוע ביתית

מערכת קולנוע ביתי. ShutterStock
המסכים הדקים והאיכות השידור המדהימה שלהם הופכים את הטלוויזיה לכזאת שמספקת איכות צפייה ושימוש ברמה שלא הכרנו/ShutterStock

כשהטמפרטורות יורדות הרייטינג עולה. בחורף ובסתיו מזג האוויר הגשום והקר הופך אותנו לביתיים יותר ואחד הבילויים הכי כיפיים זה להתכרבל על הספה ולצפות בסדרה האהובה עלינו או בסרט טוב. בשנים האחרונות הטלוויזיות שלנו הפכו גדולות וצרות יותר. המסכים הדקים והאיכות השידור המדהימה שלהם הופכים את הטלוויזיה לכזאת שמספקת איכות צפייה ושימוש ברמה שלא הכרנו - ואנחנו שמחים מאוד להכיר. זה בדיוק הזמן להכין את הבית לצפייה איכותית בטלוויזיה ולשדרוג החוויות השונות שהטלוויזיה יכולה להעניק.

למקסם את יכולות המסך

מסכי הטלוויזיה עברו בשנים האחרונות מהפכה. התקדמנו לטכנולוגיות כמו QLED, OLED ו-LED שמאפשרות רזולוציה וניגודיות איכותיים ביותר ורמת שליטה מוחלטת בכל פיקסל. אם אתם משדרגים את הטלוויזיה, חובה שהיא תתמוך ברזולוציית Full HD ואם אתם מוכנים להשקיע מעט יותר, קנו מסך שתומך רזולוציית K4. לא תתחרטו.

מחיר הטלוויזיות החכמות יורד במהירות ובכמה אלפי שקלים אפשר לרכוש טלוויזיה הכוללת יחידת עיבוד ומערכת הפעלה, ולמעשה מגיעה עם סטרימר מובנה, שמחבר אתכם לאינטרנט ומאפשר לגלוש, לצפות ולהאזין לתכנים מהרשת.

אפשר לשדרג את חוויית הצפייה גם בלי לרכוש טלוויזיה חדשה. לצורך כך יש לבצע כמה שינויים קלים בחלל חדר המגורים או החדר שבו היא נמצאת:

גובה המסך. הציבו את הטלוויזיה באזור שבו לא משתקף על המסך אור שחודר לסלון מהחלונות. כלל האצבע: קו המבט שלכם בישיבה על הספה הוא בגובה קו השליש התחתון של המסך.

מרחק המסך. מרחק נכון מנקודות הצפייה השונות בסלון יכולים להפוך את הצפייה לכזאת שפחות מעייפת את העיניים. קחו בחשבון שככל המסך הטלוויזיה גדול יותר, כך מרחק הישיבה ממנו צריך להיות גדול יותר. יש לכם מסך 42 אינץ'? שבו שלושה מטרים ממנו. מתפנקים עם 50 אינץ'? קחו מרחק של ארבעה מטרים.

התאורה בחדר. לכל טלוויזיה יש רמת בהירות וניגודיות משלה ואיכותם מושפעת גם מרמת התאורה בחלל. כוונו את הבהירות (Brightness) והניגודיות (Contrast) למצב הרצוי וצפו בטלוויזיה כשבחדר תאורה רכה, צדדית, שלא משתקפת במסך.

רמקול של מערכת קולנוע ביתי. ShutterStock
חשוב מאוד למקם את הרמקולים בגובה האוזניים שלכם כשאתם יושבים על הספה/ShutterStock

לשדרג את הצפייה באמצעות מערכת קולנוע ביתי

אחרי שכיוונתם ומיקמתם את המסך, הגיע הזמן לספק לו את המעטפת הנכונה שתהפוך את הצפייה בסרט, סדרה או תכנים מהרשת לחוויה מהנה: מערכת קולנוע ביתי. כדי לממש את מלוא פוטנציאל הסאונד והתמונה, כדאי מאוד להתקין אותה בעזרת טכנאי טלוויזיה - איש מקצוע שיוכל לייעץ היכן נכון יותר למקם כל פרט במערכת ואף יתקין אותה בצורה המקצועית ביותר.

הכללים להתקנת מערכת קולנוע ביתי:

1. לרכוש את המערכת מחברה או מעבדה שמתמחה בייבוא ציוד קולנוע. כך תהיו בטוחים שהציוד איכותי ומאושר על ידי מכון התקנים, יש עליו אחריות ותהיה לכם כתובת במקרה של בעיה או תקלה.

2. לוודא שיש מגוון חיבורים: כדי להתחבר למסך ולמערכת האודיו, חשוב מאוד שלמערכת הקולנוע הביתי שלכם יהיו לפחות שתי יציאות HDMI וכדאי שאחת מהיציאות האלה תהיה בתקן HDMI2.2 שתומכת ברזולוציית 4K ו-HDR ותקן HDCP 2.2 שמאפשר לצפות בתכנים המוגנים. אם הטלוויזיה שלכם לא חכמה, תוכלו בעזרת חיבור HDMI לחבר אליה סטרימר וליהנות מתכנים ברשת על המסך הגדול.

3. למקם נכון את הרמקולים: חשוב מאוד למקם את הרמקולים בגובה האוזניים שלכם כשאתם יושבים על הספה, כשהרמקולים האחוריים מעט גבוהים מהקדמיים. את הסאב-וופר כדאי להציב רחוק מהקיר ומהרצפה, כדי למקסם את איכות הצליל ולא להפריע לשכנים. אם אתם לא רוצים לרכוש ולהתקין מערכת סראונד, נסו את החלופה הזולה והקלה יותר להתקנה: מקרן קול הכולל מגבר ומספר רמקולים קטנים שיוצרים תחושת סראונד.

הימים בהם רק אולם קולנוע הצליח לגרום לחוויית צפייה מרגשת כבר מזמן מאחורינו. כן, לקולנוע יש את הקסם שלו, אבל כיום גם הבית שלנו יכול להפוך לאולם קולנוע קטן ונוח, שבו כיף לצפות בסרטים ובסדרות. כל שנותר לכם הוא לשדרג את איכות הקול וחדות המסך, לבחור את הסדרות והסרטים ולחיות בסרט.

לאתר זאפ גרופ

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully