וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי סוחב את התיק הכי נוח בתמונה? התשובה בפנים

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

25.6.2019 / 11:12

אז התחדשתם בנעלי הרים איכותיות, המסלול כבר מתוכנן לפרטי פרטים וכעת רק נותר להצטייד בתיק טיולים ראוי לשמו? הגעתם למקום הנכון

טיול תרמילאים. ShutterStock
חשוב להקפיד על כך שכרית הגב תמלא את שקע הגב ושרצועות האיזון התחתונות מעבירות את העומס לפנים/ShutterStock

תיק טיולים הוא בין הפריטים החשובים ביותר בכל טיול או מסע מוצלח ובין הפריטים האחרונים שניתן להקל ראש במלאכת הבחירה שלהם. מעבר לכך, תיקי טיולים איכותיים הם לא בדיוק פריטים זולים וישנם לא מעט דגמים שעולים למעלה מ-1,000 שקלים. לכן, תיק טיולים הוא בפירוש לא משהו שרוכשים כל יום ובתקווה, גם לא כל שלוש שנים.

אם אתם נמצאים בימים אלה בחיפושים אחרי תיק הטיולים המושלם, הרשו לנו להזמין אתכם להשקיע בדיוק שמונה דקות בקריאת המאמר שלפניכם: תמצאו בו מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לבצע בחירה מושכלת ונכונה. אז בואו נצא לדרך.

תרמילאים בטיול בנפאל. ShutterStock
מומלץ מאוד שתתחילו לחפש תיק טיולים רק אחרי שתדעו בדיוק מה תרצו לשים בו במהלך הטיול/ShutterStock

טיפ מספר 1 - הגיעו מוכנים לחנות

עוד לפני ההגעה לחנות, חשוב לעשות מעט שיעורי בית ובעיקר להבין מה הן הדרישות שלכם מהתיק, מה חשוב לכם יותר ומה פחות ומה יהיה אופי הטיול שלשמו נתכנסנו. חשוב במיוחד להבין האם אתם עתידים לצאת לטראק בהודו למשל, שבו תסחבו את כל הציוד על הגב במשך מספר שבועות או שאתם מתכוונים לצאת לטיול בגאורגיה לצורך העניין וללון מדי לילה באחד הכפרים הציוריים שלאורך המסלול.
ככול שיהיו לכם יותר פרטים מקדימים הנוגעים לאופי הטיול, כך יהיה לנותן השירות קל יותר להמליץ לכם על דגמים הרלבנטיים לדרישות שלכם, בדגש על נפח וסוג התרמיל (תרמיל מזוודה, תרמיל שק או תרמיל משולב).

ועוד משהו - מומלץ מאוד שתתחילו לחפש תיק טיולים רק אחרי שתדעו בדיוק מה תרצו לשים בו במהלך הטיול. אי לכך ההמלצה היא לרכוש את התיק רק לאחר שתרכשו את כל הפריטים החשובים האחרים ובכלל זה מזרן, שק שינה, אוהל, ערכת בישול וכיו"ב.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

מרגישים עייפים וחסרי מוטיבציה? כך תשפרו את מצב הרוח

בשיתוף זאפ דפי זהב
זוג מטייל. ShutterStock
אתם רוצים להוסיף לתרמיל שלכם נפח, באפשרותכם לרכוש כיסי צד הנצמדים לתרמיל/ShutterStock

טיפ מספר 2 - אביזרים שכדאי להכיר

לכל תרמיל יש רמת אבזור שונה ולכל תרמיל ניתן להוסיף אביזרים כאלו ואחרים. על חלק מהם ניתן לוותר וכך לחסוך לא רק משקל אלא גם לא מעט כסף. אבל גם התרמילאים הספרטנים ביותר, שמקפידים לטייל בשיטת האולטרה-לייט ודוגלים במינימליזם, לא בהכרח ימהרו לוותר על כל האביזרים באשר הם. כדי שתוכלו להבין על מה אתם יכולים לוותר ועל מה לא, עליכם ראשית להכיר את האביזרים השונים, כשבין היתר מדובר באלמנטים הבאים:

כיסוי תרמיל - תיק הטיולים שלכם אינו עמיד למים ולכן אם אתם מעוניינים לשמור עליו יבש ולהגן עליו מפגיעות פיזיות, עליכם להצטייד בכיסוי תרמיל. כיום ניתן למצוא בחנויות ציוד למחנאות שני סוגי כיסויים: כיסוי חצי, העוטף את התרמיל אך לא את המנשא ונסגר באמצעות שרוך כיווץ וכיסוי מלא. הכיסוי המלא נראה כמו שק עם חורים לכתפיות ולרצועות ההידוק ומספק הגנה גם לציוד שנמצא מחוץ לתיק. בנוסף ישנו כיסוי מלא עם רוכסן היקפי, המאפשר גישה מהירה לציוד.

מנעול וכבל לאבטחת התרמיל - כבל פלדה ומנעול איכותי יסייעו לכם להתגונן מפני גניבות ובנוסף יתכן שתימצאו להם שימושים נוספים כמו נעילה של דלת באכסניה, עיגון התיק לגג האוטובוס ועוד.

כיסי צד מתחברים - אם אתם רוצים להוסיף לתרמיל שלכם נפח, באפשרותכם לרכוש כיסי צד הנצמדים לתרמיל באמצעות רצועות כיווץ.

רצועות הארכה - רצועות הארכה הן רצועות המצוידות באבזמי מתיחה, המשמשות להארכת רצועות הקשירה של התרמיל או לאבטוח ציוד המחובר לתרמיל.

ועוד משהו - מומלץ ביותר להתייעץ עם מטיילים מנוסים בנוגע לאביזרים השונים. לא אחת די יהיה בשיחה קצרה כדי לגלות למשל שדווקא האביזר שנראה לכם הכרחי ביותר, הוא למעשה לא פחות ממיותר לחלוטין.

טיפ מספר 3 - לא רוכשים לפני שמודדים

לפני הרכישה יש חשיבות עליונה לבדוק האם התרמיל שמעניין אתכם, מתאים לממדים ולמבנה שלכם. ואת זה יש לעשות אך ורק כשהתרמיל מלא, על מנת לדמות את המצב האמיתי בשטח. כשמודדים תיק טיולים יש ראשית לשחרר את כל הרצועות, להעמיס את התיק על הגב, לסגור את האבזם של רצועת המותניים (מבלי להדק) ולאחר מכן להדק בזו אחר זו את רצועות המותן, רצועות האיזון התחתונות, רצועות הכתפיים ורצועות החזה.

בשלב זה חשוב להקפיד על כך שכרית הגב תמלא את שקע הגב, שרצועות האיזון התחתונות מעבירות את העומס לפנים, שרצועות הכתפיים אכן עוטפות את הכתפיים ושרצועת החזה מעבירה את העומס למותניים (למניעת לחץ על הכתפיים). במסגרת הבדיקות מומלץ להעמיס עוד ועוד משקל באופן הדרגתי וללכת ברחבי החנות עם התרמיל על הגב.

ועוד משהו - זהו אולי השלב החשוב ביותר ולכן אל לכם להגיע אליו כשאתם קצרים בזמן או חסרי סבלנות. חשוב להבין שכל כאב או חוסר נעימות רק ילכו ויתעצמו לאורך הטיול. לכן עליכם להיות בטוחים לפני הרכישה, מעבר לכל צל של ספק, שהתיק שבחרתם מתאים לכם בצורה מושלמת. לא פחות.

זן ואמנות אחזקת התרמיל

בחרתם את התרמיל המושלם ואתם מעוניינים שישרת אתכם למשך שנים ארוכות? קבלו לסיום מספר טיפים להארכת תוחלת החיים של תרמילים:

בזמן שהתרמיל לא על הגב, יש להקפיד שמערכת הגב שלו לא תבוא במגע עם הקרקע.

לפני העלייה למטוס, לרכבת או לאוטובוס, הקפידו ללפף את כל הרצועות החופשיות (למזעור הסיכוי שאחת הרצועות תיתלש).

מומלץ מאוד להצטייד בערכת תפירה איכותית, שתהווה מעין ערכת עזרה ראשונה לתרמיל שלכם.

יש לבדוק את התרמיל באופן קבוע לפני, במהלך ואחרי כל טיול. במיוחד חשוב להעניק תשומת לב מיוחדת לתקינות התפרים ובעיקר בנקודות המועדות לפורענות כמו חיבורי האבזמים והרצועות.

בכל מקרה שבו אתם חוששים שהתיקון הנדרש "גדול עליכם", מסרו את התרמיל לתיקון אצל היצרן או היבואן (תרמילים איכותיים מגיעים עם אחריות מקיפה וחושב לנצל אותה במקרה הצורך).

רמת העמידות במים נוטה לרדת עם הזמן. כדי לשפר את העמידות ניתן להשתמש בתרסיסים דוחי מים (על בסיס קרבון/פלואור או סיליקון) וכן להשתמש אחת לתקופה בחומרי ציפוי ואיטום מתאימים.

למידע נוסף בקרו באתר דפי זהב להמלצות וביקורות על עסקים בתחום הציוד למחנאות

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully