וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול נכסים וועדי בתים - מי צריך את כאב הראש הזה?!

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

29.7.2019 / 10:15

גרים בבניין משותף ומעוניינים להיפטר מהטרדה הסיזיפית הכרוכה בגביית כספים, ניקיון, תחזוקה, תיקון תקלות וטיפוח הגינה? זה הזמן לדבר על מיקור חוץ ועל חברות ניהול נכסים וועדי בתים

תיבת דואר, תיבות דואר, ועד בית, ועד הבית. ארז מיכאלי, מערכת וואלה!
אין ספק שהדרך הקלה, היעילה והחכמה ביותר היא לבחור דווקא במיקור חוץ ולהעביר את האחריות הכבדה של ניהול נכס ועד בית לחברה מקצועית/מערכת וואלה!, ארז מיכאלי

כל בניין משותף, בדומה לכל מבנה באשר הוא, זקוק לתחזוקה שוטפת. גם הבניין המודרני והיוקרתי ביותר, צפוי לסבול מבלאי, מתקלות ומהזנחה עם השנים. למעשה בדרך כלל מבנים מודרניים ויוקרתיים, דורשים תחזוקה אינטנסיבית ויקרה יותר ממבנים ישנים.

אז נכון, תמיד קיימת אפשרות לבחור באופן דמוקרטי ועד בית ולהעניק לדיירים הנבחרים את הסמכות לנהל את ענייני הבניין השונים. יחד עם זאת, אין ספק שהדרך הקלה, היעילה והחכמה ביותר היא לבחור דווקא במיקור חוץ ולהעביר את האחריות הכבדה של ניהול נכס ועד בית לחברה מקצועית.

במה למעשה כרוכה מלאכת ניהול הנכס?

תחת הגדרת המטרייה הרחבה של "ניהול נכס", תמצאו שורה ארוכה של משימות ומטלות. רק כדי לסבר את האוזן, נזכיר כמה מהן בנקודות להלן:

גביית כספים - כל חבר ועד בית שנאלץ אי פעם להתמודד עם דייר סורר שסירב לשלם את מסי וועד הבית או להשתתף בהוצאות הדרושות לתחזוקה השוטפת או לטיפול בתקלות, זוכר בוודאי את התסכול הרב הכרוך בדבר. חברות ניהול נכסים פוטרות אתכם מההתמודדות הלא פשוטה הזו, שיכולה בפירוש להעכיר עד מאוד את יחסי השכנות.

ניהול פיננסי - הכוונה היא לניהול ההוצאות הקבועות והמזדמנות של הבניין ובכלל זה הוצאות עבור מים, חשמל, טיפוח הגינה ותיקונים. חברת ניהול נכסים איכותית הפועלת בשקיפות מלאה, יכולה לספק לדיירים מידע מדויק בנוגע להוצאת השונות, לקבל הצעות מחיר מספקים שונים ולפקח על ההוצאות השונות באופן שוטף.

תחזוקה שוטפת של הבניין - ללא תחזוקה שוטפת, היו סמוכים ובטוחים כי במוקדם או במאוחר יתחילו להופיע נזקים שונים במבנה שבו אתם מתגוררים. מעבר לכך שאין שום סיבה שתגורו בבניין שנראה מוזנח מבחינה אסתטית, הרי שחשוב להבין כי הזנחה עשויה לפגוע ברמת הבטיחות של המבנה. כך לדוגמה תחזוקה ירודה עשויה להוביל לבעיות חשמל מסוכנות וכן להגדיל את הסיכוי לנפילות של דיירים קשישים. מעבר לכל זה, הזנחה של מבנים עשויה לגרום לבעיות שלכאורה לא היו צריכות להתקיים, להפוך לבעיות חמורות הדורשות הוצאה משמעותית מאוד של כסף.

טיפול בתקלות - חברות לניהול נכסים מסוגלות לספק מענה מהיר במקרה של בעיות לא צפויות כמו תקלות במעלית, פיצוץ בצנרת, התנתקות של אריחים מחיפוי הקיר וכיו"ב. במקרים אלו ובמקרים דומים אחרים, ישנה חשיבות עליונה לפעול במהירות ומבלי להתמהמה. למרבה הצער, בדרך כלל כשמפקידים את האחריות על כתפי וועד הבית, הטיפול בתקלה הופך לפרויקט מסורבל שעשוי להימשך זמן רב מאוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
תחזוקה ירודה עשויה להוביל לבעיות חשמל מסוכנות וכן להגדיל את הסיכוי לנפילות של דיירים קשישים/ShutterStock

מה הם היתרונות של מיקור חוץ?

היתרון הברור והחשוב ביותר של עבודה מול חברה לניהול נכסים, בא לידי ביטוי בשקט הנפשי ממנו נהנים הדיירים. כשניהול המבנה מופקד בידיה האחראיות של חברת הניהול, אפשר לישון בראש שקט כיוון שהדיירים יודעים שתפעול הבניין מתנהל על מי מנוחות ושבכל מקרה של תקלה או בעיה לא צפויה, ניתן יהיה לקבל מענה זריז, מקצועי ואמין.

ישנם לא מעט דיירים המסתייגים מעבודה מול חברות ניהול בשל העובדה שהשירות עולה כסף. בהקשר זה מעניין לציין כי כל עוד מדובר בחברה מקצועית המספקת שירות איכותי, ייתכן בהחלט שבאפשרותה דווקא לחסוך לכם כסף. זאת כיוון שלא אחת ניהול המבנה מתנהל על ידי ועד הבית באופן בזבזני ופזרני וללא שיקול דעת. חברות מובילות יכולות לחסוך לדיירים הרבה מאוד כסף למשל על ידי בחירת אנשי מקצוע המציעים מחירים הוגנים. לעומת זאת לחברי ועד הבית המסורתי, לא תמיד יש זמן או רצון להשקיע אנרגיה בעריכת סקר שוק מקיף בכל מקרה של תקלה הדורשת פתרון מהיר.

מעבר לכך, חברת ניהול נכסים מבצעת מעקב שוטף אחרי ההוצאות של הבניין ויכולה לזהות בקלות חריגות הדורשות התערבות וטיפול. כך לדוגמה, יתכן שבעקבות פיצוץ בצנרת, הוצאות המים יהיו חריגות. חברת ניהול מקצועית, תוכל לזהות את החריגה בקלות ולפעול לאיתור ותיקון התקלה במהירות. בנוסף מדובר ביופי של דרך לחסוך לא מעט אנרגיה, זמן וכעסים מיותרים ובדרך האידיאלית למנוע סכסוכי שכנים.

כמה זה עולה לנו?

טווח המחירים בתחום ניהול הנכסים רחב ביותר, כשהמחיר הסופי מושפע ממספר פרמטרים מרכזיים. בין השאר המחיר מושפע מהיקף השירותים שמספקת החברה. ישנו למשל הבדל בין חברה המספקת שירותי תחזוקה בסיסיים לבין חברה שתדאג להבריק את הלובי וחדרי המדרגות באופן יומיומי, המספקת בנוסף שירותי גבייה ושירותי אבטחה. בנוסף ישנה השפעה למצב הכללי של הבניין בשלב החתימה על החוזה ולרמת היוקרה של המבנה.

כמו כן המחיר מושפע מגודל הבניין, ממספר הקומות ומגודל השטח החיצוני (החנייה, החצר והגינה). לאור כל זה, קשה לספק טווח מחירים שכן כל מקרה נבחן לגופו. אך באופן כללי ביותר ניתן לראות כי שירותים בסיסיים במבנים נמוכים יכולים לעלות החל מ-120 שקלים לדייר (לחודש) ולעומת זאת שירותים מקיפים ביותר ברבי-קומות חדישים ויוקרתיים עשויים להגיע אף ליותר מאלף שקלים לדייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מפנטזים על מקלחת טובה? המדריך השלם לשיפוץ האמבטיה

בשיתוף זאפ דפי זהב
נדלן בניינים ירושלים רחוב קוליץ. ראובן קסטרו
מומלץ לתת עדיפות לחברות המספקות מגוון רחב ככול האפשר של שירותים/ראובן קסטרו

איך בוחרים חברה לניהול נכסים?

לסיום, קבלו מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור בחברה אמינה שתספק לכם שירות איכותי לעילא ולעילא:

שנות הניסיון בתחום - בשנים האחרונות צצו בישראל חברות לניהול נכסים כפטריות אחרי הגשם. מטבע הדברים לא מעט מהן מספקות שירות מצוין. עם זאת, תמיד כדאי לתת עדיפות לחברה המחזיקה בניסיון מרשים של לפחות עשור בתחום.

אין טוב ממראה עיניים - חברות מובילות ישמחו לספק לכם המלצות מלקוחות קודמים אך בפירוש מומלץ להגיע באופן עצמאי למבנים המתוחזקים על ידי החברות השונות, על מנת להתרשם מאיכות העבודות. בהזדמנות זו ניתן גם לשוחח עם הדיירים ולשאול אותם האם הם שבעי רצון מהשירות שמספקת להם החברה ומאיכות התקשורת עם נציגי השירות שלה.

שירות מקיף ככול האפשר - מומלץ לתת עדיפות לחברות המספקות מגוון רחב ככול האפשר של שירותים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגם אם ברגע זה אתם זקוקים למעט מאוד שירותים, הרי שאין לדעת לאילו שירותים תזדקקו בעוד מספר שנים: בחירה בחברה המספקת מגוון רחב של שירותים, תחסוך מכם את הצורך להתנהל מול חברה נוספת בעתיד.

התאמת החברה לבניין - חשוב ביותר לברר מראש באילו מבנים החברה פועלת בשגרה. אם לצורך העניין מדובר בחברה המתמחה בעיקר בניהול מבנים נמוכים ואתם מתגוררים בבניין רב-קומות, טוב תעשו אם תמשיכו בחיפושים.

זמינות ופניות - מומלץ מאוד לברר האם החברה מפעילה מוקד טלפוני הזמין עבורכם 24/7 וכן לברר מה הם זמני התגובה שלה במקרה של תקלות.

למידע נוסף בקרו באתר דפי זהב להמלצות וביקורות על עסקים בתחום הניהול נכסים וועדי בית.

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully